Tło transakcji
– Tchibo to jeden z największych operatorów sieci sklepów z kawą i artykułami codziennego użytku, który opracował swój unikalny koncept biznesu sprawdzający się z sukcesem na całym świecie.
– Polska była jedynym krajem, w którym Tchibo prowadziło także sieć kawiarni. Zarząd Tchibo zdecydował o sprzedaży tego segmentu działalności i koncentracji na podstawowym potwierdzonym na całym świecie biznesie.
– W efekcie zarząd Tchibo podjął decyzję o sprzedaży sieci kawiarni działającej w Polsce.
Nasza Rola
– Szczegółowa analiza finansowa i operacyjna oraz identyfikacja przewag konkurencyjnych sieci kawiarni Tchibo.
– Wypracowanie optymalnej struktury transakcji i przygotowanie do sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
– Selekcja najbardziej odpowiednich inwestorów zarówno spośród inwestorów finansowych jak i międzynarodowych inwestorów branżowych.
– Przeprowadzenie konkurencyjnego procesu pozyskania inwestora.
– Przeprowadzenie i zamknięcie procesu transakcyjnego.
Wyniki pracy
– Realizacja globalnej strategii Tchibo skupienia się na rozwoju kluczowych aktywów.
– Sprzedaż sieci kawiarni do RUCH S.A. największego polskiego kolportera prasy.